Logo firmowe nie tylko dla firm
Share
Logo kojarzy nam się zazwyczaj ze znakiem graficznym, który pomaga nam najczęściej w rozpoznaniu danej firmy. Często nie zastanawiamy się, jak szersze jest obecnie jego zastosowanie. Oprócz logo dla firmy, swoje znaki rozpoznawcze w postaci logo mają również instytucje, organizacje pozarządowe, blogi czy sklepy internetowe. Szczególnie w dobie Internetu nie można wyobrazić sobie witryn takich, jak Facebook czy Twitter bez swojego logo. Aby jednak przejść do projektu logo dla firmy, warto najpierw przyjrzeć się typom znaków w biznesie.
3 typy znaków w biznesie
Logo dla firmy to wizualna forma przekazu i pewnego rodzaju reklamy oraz zachęty dla odbiorcy. Musi to być „miłość od pierwszego wejrzenia” – logo powinno przyciągać spojrzenia i zapadać w pamięć. Jak tyle informacji zawrzeć w małej grafice? Na jakich elementach powinniśmy się skupić i jak sprawić, by logo dla firmy było ponadczasowe?
Należy zacząć jednak od wyróżnienia 3 typów znaków w biznesie. Pewnie każdy z nas spotkał się z symbolami, czyli formą graficzną w postaci ikony, inicjału, glifu czy abstrakcyjnego wzoru. Niewątpliwą zaletą symboli jest ich rozpoznawalność, jednak na używanie jedynie symbolu, bez uwzględnienia nazwy marki, jest zarezerwowane głównie dla firm bardzo znanych, o dużej renomie. Kiedy widzimy logo McDonald’s lub Mercedes, z pewnością nie potrzebujemy dodatkowych podpisów do ich identyfikacji.
Kolejnym typem znaków w biznesie, czyli przykładem logo dla firmy, są typografie. Najprościej ujmując, są to nazwy firm przedstawione przy pomocy dokładnie przemyślanych czcionek – twórcy projektu logo dla firmy doskonale wiedzą, jak dużą rolę odgrywają kształty liter. Badania wskazują, że nasz mózg przypisuje tym kształtom cechy charakteru! Możemy to zbadać na przykładzie marki ZARA oraz Disney. Litery w logo ZARA są wyraziste, mają dużo łuków i zaobleń i mogą przypominać tytuł pisma modowego – czyli dobrze reprezentują elegancję oraz branżę tej marki, czyli modę. Disney natomiast dobrał czcionkę do swoich odbiorców, czyli dzieci – wesołą, fikuśną, zaokrągloną. Aby projekt logo firmowego był trafiony, trzeba zatem przemyśleć specyfikę, rodzaj usług i grupę odbiorców marki.
Jeszcze jedną opcją jest kombinacja dwóch powyższych wariantów, czyli połączenie logotypu z symbolem. To bezpieczne rozwiązanie dla firm wchodzących na rynek, aby zbudować świadomość swojej marki wśród odbiorców.
Robimy Logo – graficy z doświadczeniem do Twojego projektu ulotki i logo
Projekt logo dla firmy to jednorazowa inwestycja, które ma kluczowe znaczenie dla przyszłości biznesu. Raz przygotowane, spersonalizowane i przemyślane logo dla firmy będzie ważnym filarem sukcesu firmy. Na robimylogo.pl graficy z długoletnim doświadczeniem i wiedzą wykorzystują swoje niewyczerpane pokłady kreatywności, aby przygotować dla każdego klienta unikalny i profesjonalny projekt logo dla firmy czy projekt ulotki. Agencja graficzna kieruje się mottem: „prostota to użyteczność”, dzięki czemu projekt logo dla firmy jest przejrzysty, łatwo zapamiętywany i ponadczasowy. Jeśli Twoja firma planuje ważne wydarzenie czy Twój sklep chce ogłosić atrakcyjną promocję, przydać się może projekt ulotki, której wyjątkowa grafika skutecznie przyciągnie uwagę. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty na stronie robimylogo.pl – warto zajrzeć na bogate portfolio i upewnić się, że ta współpraca się opłaca!