LOADING

Type to search

Jak zwiększyć potencjał marketingowy firmy na targach?

Biznes

Jak zwiększyć potencjał marketingowy firmy na targach?

Redakcja Listopad 11, 2019
Share

Branża wystawiennicza nie jest nowością, jednakże w ostatnich latach zdecydowanie prężniej się rozwija, powodując zwiększenie szans na podbój rynku również przez mniej znane marki. Na targach branżowych najważniejsze, to wyróżnić się z tłumu. Należy znaleźć patent na to, by zostać zauważonym i przyciągnąć wzrok klienta.

Targi sposobem na zaistnienie

Zdobycie klientów i kontrahentów w czasach, kiedy można wręcz utonąć w szerokiej ofercie rozmaitych firm bombardujących medialnie odbiorców reklamami, nie jest łatwe. Doskonałym sposobem na pozyskanie większego grona odbiorców jest udział w targach branżowych. Wydarzenia te, organizowane nawet kilka razy w roku, mają swoich zwolenników i zrzeszają tłumy gości, którzy chętnie zapoznają się z produktami marki. Możemy spotkać się z targami w każdej branży, począwszy od odzieżowej, poprzez motoryzacyjną, na budowlanej, spożywczej czy kolejowej kończąc. Imprezy o mniejszej skali odbywają się w lokalnych obiektach multifunkcjonalnych takich jak hale widowiskowo-sportowe lub stadiony. Natomiast uznane wydarzenia z wieloletnią tradycją wymagają odpowiedniego zaplecza. Właściwa nomenklatura, sztab specjalistów i support potrzeb wystawców i gości jest priorytetem, dlatego prestiżowe targi odbywają często na lotniskach, lub w specjalnie wybudowanych do tego celu halach.

Liczący się na rynku wystawcy przygotowują się do targów natychmiast po ukończeniu poprzednich. W dobie wszechobecnego internetu i cyfryzacji targi są miejscem, w którym klient może naocznie przekonać się o możliwościach oferowanych towarów, dotknąć, zobaczyć, porozmawiać z wystawcą i poznać najnowsze technologie. Niewątpliwie warto skorzystać z takiej opcji reklamy.

Jak zostać zauważonym?

Targi mają być sukcesem, który realnie przełoży się na wynik finansowy. Zabudowa na targach zwykle jest ciasna, a stoiska targowe umieszczone są w niewielkiej odległości od siebie. Dlatego należy włożyć maksimum wysiłku i kreatywności w to, aby stoisko targowe przyciągało wzrok i zachęcało do odwiedzin. Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze, dlatego najlepiej odpowiednio wcześnie zadbać o odpowiednią oprawę wydarzenia. Właściwy dobór wielkości, umiejscowienia, widoczności logo, kolorystyki i wyposażenia stoiska jest niezwykle istotny. Można zdecydować się na stoisko systemowe, a wzrok klientów przyciągnąć indywidualnym pomysłem takim jak ciekawy pokaz lub wyjątkowe gadżety. Decydując się na indywidualne stoisko targowe, należy liczyć się z większymi kosztami, ale można zaprojektować je w taki sposób, aby było widoczne z daleka.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment