Własny biznes w galerii handlowej w Warszawie – ile kosztuje?
Share
Galerie handlowe to nie tylko miejsce handlu oraz rozrywki. Coraz częściej interesują się nimi również firmy usługowe, dla których atrakcyjna lokalizacja oznacza większą ilość klientów. Mniejsze sklepy, butiki modowe, punkty gastronomiczne, usługi fryzjerskie a nawet salony psiej urody coraz częściej szukają dla siebie miejsca w galeriach handlowych w Warszawie.
Pod jednym dachem
Polacy pokochali centra handlowe w Warszawie, które z roku na rok notują coraz większą ilość odwiedzających. Z tego też powodu są to miejsca, w których dobrze jest ulokować swój biznes. Z mało rozpoznawalnego sklepu szybko można stać się marką, kojarzoną przez tysiące klientów. Galerie handlowe w Warszawie zwykle mają do zaoferowania lokale oraz tak zwane wyspy. Każde z tych miejsc ma swoją specyfikę, jak minimalny okres najmu, którą warto doprecyzować pod kątem swojego biznesu. Nie ma więc jednolitego cennika dla zainteresowanych. Czynsze są każdorazowo negocjowane z potencjalnym najemcą. Ich wysokość jest uzależniona od powierzchni, którą chcemy wynająć, położenia salonu oraz czasu trwania umowy.
Czynsz czynszowi nierówny
Wspomniany podział na lokale i wyspy generalnie nie powinien oznaczać dużych różnic w opłatach. Wyspa to zdecydowanie mniejsza powierzchnia do wynajęcia, jednak nie każdy biznes można w niej ulokować. To nieodpowiednie miejsce na promowanie na przykład marki odzieżowej. Wysokość czynszu jest uzależniona od miasta, w którym mieści się centrum handlowe, jak również szczegółowej lokalizacji na jego mapie. Obiekty, położone bardziej na uboczu mogą mieć nieco niższe stawki. Podobnie przedstawia się opłata za konkretny lokal. Jeśli jest on umieszczony w centralnej części centrum handlowego w Warszawie, stawki za wynajem będą wyższe niż w punkcie mniej wyeksponowanym ze względu na lepsze wyniki sprzedażowe.
Tajemnice umowy
Czynsz nie jest jedyną opłatą, na jaką należy się nastawić otwierając swój biznes w galerii handlowej w Warszawie. Dochodzą do niego jeszcze dodatkowe koszty, jak opłata serwisowa i marketingowa. Otrzymuje się bowiem lokal, który jest częścią świetnie skomunikowanej infrastruktury. Po podpisaniu umowy jest się pełnoprawnym partnerem centrum handlowego, uczestnikiem jego projektów marketingowych, ale także beneficjentem takich działań. Zwykle umowy zawiera się na dłuższy czas, to jest 5 – 10 lat. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku wysp. Tutaj okres wynajmu może wynosić 1 dzień, tydzień, miesiąc, jednak nie dłużej, niż rok. To bezpieczniejsza opcja dla biznesu, który dopiero stawia pierwsze kroki i jeszcze nie wiadomo, jak sobie poradzi we własnym punkcie stacjonarnym.
Wejście do galerii handlowej w Warszawie z własnym biznesem to duże ryzyko, ale także szansa na szybki rozwój. W ten sposób zaczyna funkcjonować wiele firm, które jako pierwszy adres miały sklep wirtualny, ale siłę rozwoju widzą w miejscu, odwiedzanym przez tysiące klientów.