LOADING

Type to search

Podstawowe prawa pasażerów linii lotniczych

Biznes

Podstawowe prawa pasażerów linii lotniczych

Redakcja Grudzień 5, 2019
Share

Wielu z nas korzysta z linii lotniczych, czy to w celach służbowych, czy to aby choć na moment uciec od szarej codzienności i wybrać się w nieznany zakątek świata, zasmakować szczypty egzotyki oraz „naładować akumulatory”. Niestety jednak, nie zawsze korzystanie z usług przewoźnika lotniczego przebiega zgodnie z planem. Jakie mamy wtedy możliwości dochodzenia własnych praw?

Przywileje pasażerów regulują formy oraz sposób zadośćuczynienia za niewyświadczenie usługi klientom np. odszkodowanie za odwołany lot, lub też zrealizowanie jej w sposób niezgodny z początkowymi zapewnieniami. O swoje prawa walczyć należy szczególnie w przypadku, gdy nasz lot nie odbył się lub też znacznie się opóźnił. W rzeczonej sytuacji przysługuje nam możliwość ubiegania się o odszkodowanie, które to wynieść może przy przelotach interkontynentalnych nawet do 600 euro, a także wnioskowania o zwrot poniesionych kosztów lub zmianę planu podróży. Ostatnia z nadmienionych możliwości odnosi się do możliwości udania się w podróż innym samolotem lecącym do pierwotnego miejsca docelowego bez konieczności uiszczania przez pasażera jakichkolwiek dodatkowych opłat z rzeczonego tytułu.

Linie lotnicze są także zobowiązane do zapewnienia pasażerowi, którego lot został odwołany lub znacznie się przedłuża komfortowych warunków, a więc dostarczenia posiłku i napoju, a w sytuacji, gdy przelot nie odbędzie się w danym dniu – zagwarantowania pobytu w hotelu znajdującym się w pobliżu lotniska na własny koszt. Wielu konsumentów zapomina o przysługujących im prawach i nie dochodzi ich poprzez kontakt z informacją lotniska. Zachęcamy do niezwłocznego kontaktu z przedstawicielami portu lotniczego jeżeli wystąpią jakiekolwiek problemy, czy gdy będą miały miejsce sytuacje niespodziewane oraz niezależne od nas, bowiem jako pasażerów którzy wykupili bilet chroni nas zarówno prawo krajowe jak i międzynarodowe.

O zadośćuczynienie możemy także ubiegać się jeżeli z różnych przyczyn (niespowodowanych naszym nieprawidłowym zachowaniem czy niepodporządkowaniem się obowiązującym regułom) nie zostaniemy wpuszczeni na pokład statku powietrznego lub też gdy nasz bagaż podróżny zostanie zagubiony albo ulegnie uszkodzeniu. Szczególnie w ostatnim z przypadku warto zgłosić problem obsłudze, bowiem jeżeli udowodnimy, że szkoda powstała z winy linii lotniczych, otrzymać możemy rekompensatę wynoszącą aż 1300 euro.

Co ciekawe, problemu nie musimy zgłaszać od razu. Zgodnie z obowiązującym prawem, skargę na nieprawidłowe wyświadczenie usługi przez linie lotnicze lub jej niezrealizowanie złożyć możemy w formie pisemnej do siedmiu dni od momentu opóźnienia lub odwołania lotu, niewpuszczenia nas na pokład lub uszkodzenia albo zagubienia naszego bagażu podróżnego. W przypadku, gdy nie wiemy jaką formę miałby przyjąć taki dokument, warto skontaktować się z doradcą prawnym, który pomoże nam wystosować odpowiednie pismo, a także wstępnie poinformuje jakiego odszkodowania możemy się spodziewać ze strony przewoźnika. Jedno jest pewne – nie powinniśmy zapominać o przysługujących nam prawach i ubiegać się o przysługujące nam rekompensaty bez choćby cienia obawy!

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment