LOADING

Type to search

Jak zyskać silną pozycję na rynku i zostawić w tyle konkurencję?

Firma

Jak zyskać silną pozycję na rynku i zostawić w tyle konkurencję?

Redakcja listopad 10, 2018
Share

Bardzo często przedsiębiorcy mają dylematy, dotyczące produktów i usług, jakie oferują. Polegają one głównie na tym, że polityka ich firmy nie zawsze nadąża za najnowszymi trendami, które wdrożyła już konkurencja. Agencja interaktywna, jak Webtalk, która pomaga niejednemu biznesowi, może wskazać, w jaki sposób zbudować silną pozycję na rynku jednocześnie proponując coś innego niż konkurencja.

Po pierwsze klient

Co najbardziej zachęca klienta do zakupu? Dobra jakość oraz rozsądna cena. Jeśli inne firmy mają większy wybór bądź atrakcyjne rabaty, czy też gratisy, trzeba znaleźć sposób, aby mimo tego nasz produkt był nadal brany pod uwagę przy zakupach. Jeśli spełnia jakieś ważne potrzeby, wypełnia lukę na rynku, jest łatwo dostępny, również ma szanse na sukces. Dobra agencja marketingowa wyłapie, jakie potrzeby w branży można zaspokoić lub rozwinąć. Firmy zwykle nastawiają się na pokazanie swojej oferty. Jednak prezentacja konkretnego produktu to niekoniecznie coś, czego szuka klient. Trzeba zanurzyć się w świat jego zmieniających się potrzeb, wysłuchać, czego oczekuje i dopiero wtedy naprowadzić go na właściwe z punktu marketingowego produkty. To przewaga konkurencyjna, która sprawia, że już na starcie można zyskać zaufanie klienta. Jego utrwalenie powinno się odbyć konkretna propozycja.

Po drugie uważność

Aby dobrze zrozumieć potrzeby klienta, trzeba go wysłuchać. W rozmowie nie warto układać sobie w głowie gotowych formułek na temat produktu A lub B, tylko patrzeć na reakcje naszego interlokutora. Jeśli mówi o czymś z przejęciem, podkreśla, że dana cecha jest dla niego szczególnie ważna. To cenne wskazówki, na których bazuje każda agencja interaktywna, badając potrzeby konkretnej grupy klientów. Warto też słuchać, jakimi słowami posługuje się nasz rozmówca, bo one także naprowadzają nas na jego potrzeby. Szczegółowe kwestie można doprecyzować dodatkowymi pytaniami, które ostatecznie rozwieją nasze wątpliwości, czy dobrze rozumiemy intencje klienta.

Po trzecie dostosowanie się

Współczesny klient nie tylko ma duży wybór, ale też dzięki Internetowi coraz lepiej zna swoje prawa. Jest wybredny, wymaga, wie, o co zapytać przed zapłaceniem za usługę lub produkt. Aby sprostać jego oczekiwaniom agencje interaktywne musi dostosować swoją komunikację do jego potrzeb. Klient szybko zorientuje się, że został potraktowany schematycznie, dlatego sposób przekazu warto uzależnić od tego, z kim mamy do czynienia. Dobrze jest też dać do wyboru kilka opcji, spośród których potencjalny klient może wybierać. Zwykle ludzie cenią sobie możliwość samodzielnego wyboru nawet wtedy, kiedy jest on pozorny.

W przypadku, gdy produkt lub usługa nie przypadną do gustu, dobrze jest zapewnić, że wspólnie można znaleźć rozwiązanie, które zadowoli klienta. To sprawia, że nawet osoba niezadowolona poczuje się zaopiekowana.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment