Uciekamy z centrum miasta. Zalety wynajmu biura/lokalu w innych dzielnicach.
Share
Choć biuro czy lokal użytkowy o charakterze handlowym czy usługowym w centrum miasta wydawać się może naturalnym wyborem dla każdego przedsiębiorcy, o tyle nie zawsze tak jest. Część firm ucieka z centrum miasta i wynajmuje biura czy innego rodzaju lokale w innych dzielnicach, często położonych na obrzeżach. Czy ma to rzeczywiście sens? Jakie są zalety takiego wynajmu i czy warto się na niego zdecydować?
Ceny wynajmu biura
Największym atutem biur i lokali użytkowych zlokalizowanych poza centrum jest cena wynajmu. Nieruchomości komercyjne w owym centrum mogą być bardzo drogie. Ich właściciele tłumaczą to tym, że korzystna lokalizacja przy głównych arteriach miejskich, niejednokrotnie w dużych galeriach handlowych, to właściwie gwarancja klientów. Jednak poza miastem firma, która ma renomę, też przyciągnie do siebie dosyć skutecznie zainteresowanych. Przy tym przedsiębiorca może zapłacić za lokal nawet o kilkadziesiąt procent mniej, co jest argumentem, który trudno zignorować.
Dojazd i miejsca parkingowe
Może się wydawać, że dojazd do biura czy lokalu użytkowego w centrum jest ułatwiony, dzięki rozbudowanej infrastrukturze i dostępności komunikacji miejskiej. Wcale nie musi to być jednak utrudnione w przypadku obrzeży miasta. Ościenne, nowoczesne dzielnice dbają o to, by docierała do nich komunikacja – autobusy czy nowe linie tramwajowe. Poza tym dojazd do biura poza centrum może być wręcz ułatwiony, jeśli biurowiec znajdzie się w pobliżu głównych arterii miejskich czy tras wyjazdowych z miasta.
Nieocenioną zaletą biura poza centrum miasta jest duża dostępność miejsc parkingowych lub możliwość wygospodarowania parkingu, który będzie wystarczający tak dla pracowników, jak i potencjalnych klientów. Problem z parkingiem w centrum czasem skutecznie odstrasza przed wizytą w siedzibie danej firmy. Poza centrum taki problem może nie istnieć, a parkowanie nie będzie płatne.
Brak korków ulicznych
Poza centrum miasta, zwłaszcza dużego, nie ma korków, jakie niestety są nierozerwalnie związane z mniejszymi i większymi miastami. W godzinach porannych i w okolicy godziny 16-17 na ulicach jest tłoczno i trudno jest przebić się na drugi kraniec miejscowości. W odległych od centrum dzielnicach będzie najprawdopodobniej spokojniej, a brak korków likwiduje uczucie frustracji u osób, które dojeżdżają do danego lokalu firmowego, albo u samych pracowników jadących do domów.
Cisza i spokój
Dla pracowników biurowych bardzo ważna jest atmosfera w miejscu pracy i korzystne warunki do wykonywania obowiązków zawodowych. Jeśli biuro znajduje się w pewnym oddaleniu od centrum, będzie tam bez wątpienia ciszej i spokojniej. To kolejna, ważna zaleta decydująca o tym, że wielu przedsiębiorców wybiera jednak ucieczkę z centrum miasta, na korzyść urządzenia biura poza nim.
Znalezienie idealnego biura jest procesem wymagającym wiedzy i znajomości rynku komercyjnego. Zapraszamy na stronę www.wilsons.pl do kontaktu z doświadczonymi brokerami nieruchomości komercyjnych.